BUAT-BUAT PEKAK PUNCA MASALAH

BUAT-BUAT PEKAK PUNCA MASALAH | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. TIDAK SEMUA ORANG Allah swt beri nikmat pendengar untuk mendengar dengan baik. Ada yang Allah ambil nikmat mendengar daripada kecil atau mungkin sesudah berusia. Semua ada alasannya. Semua pasti ada hikmahnya. Itu memang ujian. Itu memang takdir Allah swt. Kita faham. Kita bantu. Kita saling menyokong. Jangan diejek disindir. Jangan dibuli!!.

Tapi;

Akan menyakitkan hati bila;

Sengaja buat-buat pekak. Sedar atau tidak. Tahu atau tidak ya, BUAT-BUAT PEKAK PUNCA MASALAH. Menjadi salah satu timbulnya masalah. Tak kiralah dalam keluarga. Masyarakat. Negeri. Negara. Malah di dunia sekalipun. Bila ramai dan ada yang BUAT-BUAT PEKAK.. itu bererti aroma-aroma masalah atau krisis bakal timbul atau terjadi. 

BUAT-BUAT PEKAK PUNCA MASALAH

Sebenarnya dengar. Tapi BUAT-BUAT PEKAK. Memang mencari masalah sungguh. Menggeramkan orang. Kita cakap buat tak tahu. Bagi arahan BUAT-BUAT PEKAK. Nasihat jangan disebut.. hurmmm lagilah terus ditinggal.

Tak tahu orang lain ya. Tapi PC sendiri cukup berjaga-jaga jangan sampai ada yang kena sekeh je bila PC bercakap, ehhh dia boleh BUAT-BUAT PEKAK ya. Jujur, memang ada sesetengah hal atau keadaan, perlu pekakkan telinga. Pekakkan sungguh-sungguh demi menjaga hati. Tapi tak bermakna pukul rata. Semua situasi gara-gara malas ambil port, terus BUAT-BUAT PEKAK je. Tolonglah dengar!

Nampak macam hal kecil. Hakikatnya tidak. Mula-mula buat pekak. Lama-lama akan tombul masalah-masalah baharu la pulak.

NOTA PC  : ada sajala ada sualan.
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama