::Penting????..ok,which onE::

Bissmillahirahmannirahim..
Assalammualaikum dan hye.. 
..senyum..

From Google

Matang..bila?..bila dah pandai fikir masalah itu perlu diselesaikan..bersungguh mencari jalan penyelesaian walaupun pening lalat..serius dalam tindakan terutamanya yang perlu perhatian lebih..bijak beza antara gurauan dan kepentingan..sikap keanak anakan cukup sekadar selingan..mewarna warnikan hari hari yang dilalui..kalau tidak hidup menjadi tawar dan hambar..tak gitu..

Single..semua terfokus hanya untuk diri sendiri..bercouple..ni cerita bercouple halal..pahala belaka..alhamdulillah..pastinya terbahagi dua..ingat tanggungjawab..kecuali saling redha meredhai ye..di sini mulanya episod kehidupan..belajar beralah,,berusaha menerima seadanya..kan perkongsian..juga pengorbanan..bersedia?..ok pass..insyaAllah boleh..

Adil..memberi hak kepada yang berhak..dalam bahagian kita ada hak orang lain..bukan menjurus kebendaan semata namun segenap sudut dan segi..moga kita tidak terlalu menyayangi keperluan dan kehendak sendiri hingga menyisihkan aspek yang lain..dulukan yang dipertanggungjawabkan sebelum mendahulukan apa yang di rasa rasakan macam tanggungjawab diri..Allah..Allah..Allah..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. hurmm.. kadang2 susah nak bagi faham orang yang tak nak faham orang lain ni.. rasa diri dia je yg betul, kata-kata dia je yg penting..

    BalasPadam
  2. Nice entri.. Tapi penuh simbolik..hehe.. :)

    BalasPadam
  3. Cuba kita renungkan ada yg dah baligh tapi tak mumayyiz haa... macamana tu? Dah dewasa tapi tak matang? apalah jadinya. Duit melimpah ruah semua usaha sendiri tak perlu berkongsi? macamana agak-agak tu.

    Kalau iman ada dlm diri semua itu pasti dpt dihindari. Iman pula tak boleh diperolehi dari apa yg diketahui saja tapi tak dipraktikkan dlm kehidupan.

    BalasPadam
  4. hidup kena ada border line, jangan menghalalkan yang haram!! singgah pagi di sini..

    BalasPadam
  5. yang penting, perlu ada guideline hidup. al-quran dan assunnah. bukannya cipta peraturan sendiri. huru hara la jadinya.

    BalasPadam
  6. @Gee Lion
    tak mau macam tu..tapi itulah hakikatnya..

    BalasPadam
  7. @Kakzakie
    sebaiknya biar seiring antara balugh dan mummaiyez kan kak..seimbang..

    BalasPadam
  8. @Norhasniza Khalid
    betul..Al Quran dan assunnah sudah mencukupi..lengkap segenap aspek..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama