Semailah Sebanyak-banyaknya

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


SEMAILAH SEBANYAK-BANYAKNYA ~ Daripada biji benih bercambah menjadi anak benih (anak pokok)..mengeluarkan pucuknya yang kemudian menjadi daun dan seterusnya.Satu biji benih yang kita cuba semai itu bermakna 50 nisbah 50 antara hidup atau mati,menjadi atau sebaliknya.Justeru tidak menjadi satu kesalahan andai semailah seberapa banyak biji benih atau anak benih.Tidak merugikan pun.Begitulah juga cuba kita aplikasikan dalam kehidupan seharian.

Petani akan memanfaatkan tanah yang ada untuk aktiviti pertaniannya.Nelayan akan melemparkan seluasnya jala untuk mendapatkan hasil selayaknya.Siapa pun diri kita selagi boleh semailah sebanyak-banyaknya benih kebaikkan supaya nanti hasil yang ghaib (tidak terlihat mata-pahala)dapat kita tuai di sana kelak.

Jumaat.Hari kemewahan yang berganda andai kebaikkan dilakukan.SubhanaAllah.Biar pun kebaikkan yang dilakukan kecil dan ringkas..tetapi pulangannya luar biasa.Mega ganjaran untuk yang bijak mengambil peluang.

Daripada Abu Aus bin Aus RA bahawa Rasulullah SAW bersabda : Sesungguhnya di antara hari yang paling mulia bagi kamu semua ialah hari Jumaat, oleh yang demikian hendaklah kamu semua memperbanyakkan membaca selawat kepadaku pada hari itu, kerana sesungguhnya ucapan selawat kamu semua akan ditunjukkan kepadaku (pada hari kiamat nanti).(Hadis Riwayat Abu Daud dengan isnad yang sahih)SUMBER

Berselawat di dunia umpama mencetak banyak tiket untuk bertemu kekasih Allah SWT.Mengumpul banyak anak kunci untuk masuk daripada mana-mana laluan untuk bersua dengan baginda Rasulullah SAW.Ucapan salam antara ummat dan Baginda Rasulullah SAW adalah selawat.Jom berselawat.

Semailah Sebanyak-banyaknya
KREDIT IMEJ : GOOGLE 

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
¤Salam Jumaat indah

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. terima kasih atas perkongsian ilmu ni. moga manfaat pada yang lain juga

    BalasPadam
  2. SALAM JUMAAT BERSELAWAT SEBANYAK MUNGKIN

    BalasPadam
  3. salam jumaat dan semoga kita semua mendapat keberkatannya.

    aamiin

    BalasPadam
  4. jom perbanyakkan selawat terima kasih pc atas peringatan ini

    BalasPadam
  5. Allahumasollia'la muhammad. Semoga kita beroleh syafaat Baginda Nabi di sana nantim

    BalasPadam
  6. Terbaik info kak PC. GV nak amalkan selawat setiap hari Jumaat. GV nak cetak tiket banyak2x untuk bertemu dengan kekasih Allah SWT. InsyaAllah. Aamin. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama