Mulanya Daripada Individu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


MULANYA DARIPADA INDIVIDU | Individu atau kata mudahnya perseorangan.Kita tak boleh hidup sorang-sorang.Tak berkembang la bahasa kasarnya.Perlu kawan dan orang sekeliling juga kecuali ada hal yang perlu kita bersendirin.Ada ketikanya kita perlu waktu untuk bersendirian.Dengan pilihan dan cara masing-masing.

Dalam kubur sorang-sorang.Yeke? .. cuba ulangkaji semula betul ke dalam kubur bersendirian.

Mulanya daripada individu.

Kita ada hari ini semua dengan izinNYA.Bermula hubungan dan ikatan antara individu lelaki dan individu wanita.Menjadi sepasang suami isteri seterusnya dikurniakan anak iaitu kita.Ya Ibu Bapa kita awalnya individu.Kemudian menjadi induk.

Satu kumpulan kecil.Satu kelompok besar.Satu institusi itu bermula daripada indivitu yang bergabung.Individu yang lain latar belakang.Berbeza keturunan.Mungkin juga berbeza keyakinan hidup bertuhan.Asal saling menghormati dan menghargai insyaAllah harmoni berada dalam satu persekitaran yang dibina.Di perkampungan.Di bandaraya.Di mana sahaja.

Bagi PC,semua perilaku bermula daripada individu itu sendiri.Satu jamaah yang baik bermula dari individu yang baik.Kalau kita melihat satu hal keburukkan lihat siapa ahli di dalamnya.Kerana ia datang dan terbentuk daripada seorang individu.Tidak kiralah jantinanya,usianya,sosio-ekonominya dan sebagainya.Namun begitu,dewasa ini segalanya mungkin.Bukan sahaja individu itu boleh menjadi baik dan membawa kebaikkan,malahan sebaliknya juga boleh berlaku.

#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul, dari individu menjadi induk. Setiap individu yang hadir dalam hidup kita akan bawa perubahan sama ada positif atau negatif.

    BalasPadam
  2. Mmg betul.. setuju. Peringatan yg baik buat renungan kita semua.

    BalasPadam
  3. kadang2 tak semestinya bapa borek, anakya menjadi rintik.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama