Dalam Doa .. Dunia Hingga Syurga

DALAM DOA .. DUNIA HINGGA SYURGA

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


DALAM DOA .. DUNIA HINGGA SYURGA | Doa itu senjata.Ini yang sering kita dengar dan Perdu Cinta sendiri pun percaya..bahawa doa itu senjata kita sebagai hamba-Nya.Minta..minta dan jangan berhenti MINTA.Justeru berdoalah dengan kejernihan hati..sentiasa! tanpa dibataskan ruang,waktu dan situasi.Dan bersangka baik dengan Allah.

Doa itu juga solusi meraih keberkatan daripada-Nya.Di setiap majlis yang baik-baik..di setiap urusan yang molek-molek..di setiap hal yang indah-indah..asal berasaskan dan berterasakan hukum yang dibenarkan..syarak yang membolehkan lazimnya dihiasi dan diisi dengan doa-doa mohon keberkatan.

Cuba sebut kalimah بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم sebelum melakukan hal negatif..agak-agak diteruskan atau terhenti sebelum bermula dan melakukan.

Dalam doa .. dunia hingga syurga.

Lazim didengar .. mintalah dan doalah yang baik-baik agar kebaikkan itu kembali kepada kita..baik doa daripada diri sendiri atau minta didoakan orang lain atau juga orang lain mendoakan .. dan PC sentiasa berdoa dapat bersama-sama disyurga dengan insan-insan yang sama-sama dengan PC di dunia.

Ungkapan doa "moga bahagia hingga ke syurga" .. "moga bersama di dunia hingga ke syurga" sering diberi dan diterima..kan..kan..kan😄 lebih-lebih lagi dalam mengharapkan bahagia,sejahtera satu-satu perhubungan itu..perkahwinanlah kebiasaannya..kenapa ya.

Seindah-indah perhiasan dunia adalah wanita solehah..jadilah anak,adik perempuan,isteri dan ibu yang solehah..insyaAllah tergolong dalam keindahan dunia..doa dan jaga diri sungguh-sungguh supaya nanti pasangan-suami-isteri tidak menjadi pasangan bidadari disyurga.

Kerana ...

Katakanlah (wahai Muhammad): "Mahukah supaya aku khabarkan kepada kamu akan yang lebih baik daripada semuanya itu? Iaitu bagi orang-orang yang bertaqwa disediakan di sisi Tuhan mereka beberapa Syurga, yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya. Disediakan juga pasangan-pasangan/ isteri-isteri yang suci bersih, serta (beroleh pula) keredaan dari Allah". Dan (ingatlah), Allah sentiasa Melihat akan hamba-hambaNya; (Surah : A-li'Imraan Ayat : 15)
Hadiah istimewa untuk yang sentiasa menjaga ... dah sedia pun ...

Demikianlah keadaannya; dan Kami jadikan kawan teman mereka bidadari-bidadari yang putih melepak, lagi luas cantik matanya.(Surah : Ad-Dukhaan  Ayat : 54)
Cemburunya rasa .. owh moga En Suami sentiasa memilihku ...

Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh), (Surah : Al-Waaqi'ah Ayat : 35~36)
Moga menjadi ketua bidadari syurga nanti .. 

Dan di sisi mereka pula bidadari-bidadari yang pandangannya tertumpu (kepada mereka semata-mata), lagi yang sebaya umurnya.(Surah : Saad Ayat : 52)
Cabaran ..
Salam Jumaat indah

#sama-sama mencari redha Allah SWT
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Salam Jumaat PC. Semoga beroleh keberkatan hari mulia ni. Semoga doa2 kita dimakbulkanNya. Amin.

    BalasPadam
  2. Doa itu senjata mukmin, teruskan berdoa perkara yang baik baik.

    BalasPadam
  3. Semoga doa2 kita dimakbulkanNya.. Insyaallah..

    BalasPadam
  4. SALAM JUMAAT USAH LALAI BERDOA

    BalasPadam
  5. semoga Allah memakbulkan doa2 kita semua. Aamiin..

    BalasPadam
  6. Subhanallah walhamdulillah... terima kasih atas perkongsian dan peringatan bermanfaat ini. Semoga Allah sentiasa memberkati... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama