Menghalang Atau Merangsang

MENGHALANG ATAU MERANGSANG

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT

MENGHALANG ATAU MERANGSANG | Seorang mungkin agak lambat dan mungkin sukar menjadi..berbanding beramai-ramai atau berkumpulan.Satu-satu tugasan itu lebih mudah diselesaikan.Bukan bermakna kalau seorang itu tak boleh nak uruskan banyak perkara atau tak mampu untuk siapkan arahan atau tugasan yang diberi.Ada juga jenis yang lebih suka urus semua perkara sendiri.Maklumlah bila ramai dan berkumpulan auranya lain macam.Banyak kepala banyak hati.Maka banyak idea dan perasaan mesti dijaga.

Menghalang atau merangsang.

Menghalang atau merangsang.
Google Image

Macam main layang-layang...lepas-tarik-lepas-tarik.Tinggi namun tidak terlepas dari pendangan dan tangan.Begitu juga dalam kehidupan seharian kita.Ada sesetengah hal menghalangnya daripada terus berlaku atau dilakukan adalah lebih baik.Dan sesetengah perkara perlu ada yang sentiasa merangsang agar ianya terus hidup,maju dan berkembang.

Berhati-hati menilai dan menurut.Sesiapa pun sentiasa terdedah dengan perkara-perkara negatif.Sepositif mana pun hati(sangkaan) dan fikiran kita pada orang lain dan persekitaran kita..mesti senantiasa waspada.Ada yang suka menghalang pada kebaikkan dan merangsang pada keburukkan.Menjadi hal mudah untuk menjatuhkan berbanding membangkitkan.

#sama-sama mencari redha Allah SWT
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. in shaa Allah..

    sama-sama kita mencari redha Allah

    BalasPadam
  2. terima kasih atas ingatan ini pc..betul tu,kdg2 kita lebih selesa melaksanakannya seornag diri kerana kalau ramai banyak idea,banyak hati yang nak dijaga

    BalasPadam
  3. merangsang maaruf menghalang mungkar

    BalasPadam
  4. Seorang atau berkumpulan masing2 ada kekuatan tersendiri. Pokok pangkal kita sendiri yg tentukan. Orang kata masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau lari jangan tunggu lagi. Hehe

    BalasPadam
  5. Teringat kata2 seorang ustaz.. "jika menilai, jangan sekadar mengikut emosi dan jika menurut, jangan sekadar ikut2an. Moga tidak tergolong dikalangan org2 yg rugi". Terima kasih atas peringatan ini PC.

    BalasPadam
  6. Setuju sangat.. Ada yang suka nak menjatuhkan dengan meransang kita ke arah yang tak baik.. Sendiri kena berhati hati dan berjaga-jaga..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama