Bermulanya Daripada Sifar..Hujungnya Harap Rahmat Allah SWT

BERMULANYA DARIPADA SIFAR .. HUJUNGNYA HARAP RAHMAT ALLAH SWT

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


BERMULANYA DARIPADA SIFAR .. HUJUNGNYA HARAP RAHMAT ALLAH SWT | Tajuk...maaf ya panjang pula tajuknya.Nak buang terasa setiap patah kata penting sebenarnya.Penting difikiran PC.Justeru PC jadikan semua tajuklah.

Kadang penting bagi kita .. namun tidak bagi orang..dan adakalanya sangat penting pada orang tapi kita memperleceh dan mempelekehkan..begitulah realiti kehidupan.

Penting?!?..ya,banyak hal penting yang terkadang kita buang atau ketepikan...kita abaikan.Allahu.Sedihnya Perdu Cinta juga tidak terkecuali.Sungguh..rasa berdosa dan malu pada-NYA.

Bermulanya daripada sifar .. hujungnya harap rahmat Allah SWT.

Hakikatnya kita.Ya diri PC,kita,awak dan mereka semua..mula daripada sifar..daripada hari pertama lahir sebenarnya tidak mengerti apa-apa pun.Seiring waktu yang ditempuhi...seusia yang dinikmati bersertanya ilmu dan pengalaman.Diperolehi baik secara langsung atau tidak langsung.Sedikit demi sedikit.Semua dengan aturan-Nya..kehendak juga izin-Nya.Alhamdulillah.

Pandang langit jangan sampai lupa menjengah ke bumi di mana kaki  melangkan dan  sedang berpijak.Siapa diri detik ini,di mana diri berada ketika ini .. jangan pernah lupa asalnya adalah sifar.Bersyukur.Jangan lupa pada yang MEMBERI dan MEMINJAMKAN.Mahu tidak mahu setiap incinya akan diambil semula atau mungkin kita sendiri memulangkannya.

Siapa kita sebelum ini.Bagaimana kita sebelum ini.Apa yang kita miliki semasa menikmati duniawi.Dan nanti apabila setelah nyawa tidak lagi menyatu di jasad.Suatu saat..hujungnya hanya mengharap rahmat  daripada Allah SWT.
Rahmat (رحمت)Dari segi bahasa : belas kasihan..Dari segi istilah : kebaikkan Allah mengurniakan kepada manusia seperti tubuh badan yang sihat,minda yang cerdas dan jiwa yang bersih.
Gantilah rasa keanggkuhan itu dengan rasa merendah diri.Kikis cinta keduniaan itu dengan mencintai Ilahi.Tidak pernah rugi sentiasa memiliki rasa rendah hati semwaktu menjalani kehidupan sebagai hamba-Nya di muka bumi ini.

BERMULANYA DARIPADA SIFAR .. HUJUNGNYA HARAP RAHMAT ALLAH SWT

#sama-sama mencari redha Allah SWT

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Pengakhiran tu yg penting. Semoga Pengakhiran kita semua baik2 ye PC. Biar mula dengan sifar janji rahmat Dia kita dpt.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...aamin kak Ana..pengakhiran di dunia dan pengakhiran di akhirat sekepas hisab itu penting...😄

      Padam
  2. Pada dialah selayaknya kita bersandar. insyaallah

    BalasPadam
  3. Moga kita semua dapat pengakhiran yg baik.. bermula dengan sifar, berakhir membawa amalan pahala yg tidak putus2. Jasad mati tapi amalan terus hidup atas manfaat insan di dunia... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama