Header Ads

Barulah Pertama Kali

BARULAH PERTAMA KALI
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt


BARULAH PERTAMA KALI | Mantis shrimp😎 lebih mudahnya dikenali atau dipanggil sebagai udang lipan,udang mentadak atau udang ronggeng.Bila pergi belanja barang mentah basah..sesekali ada ternampak tapi tidak kuat tertarik untuk membeli dan mencubanya.Mungkin orang lain sudah jemu menikmatinya..tapi PC barulah pertama kali makan udang ini.

BARULAH PERTAMA KALI

Masih molek berkulit.

BARULAH PERTAMA KALI

Seekor baru dibuang kulitnya.Teruja cepat-cepat ambil gambar.Lebih mudah mengurus udang biasa sebenarnya.Gunting kelilingnya,ikut rezeki,kadang isinya melekat pada kulitnya..kalau tidak melekat cantiklah hasil isinya terbentuk seperti gambar☝.Alhamdulillah.

Barulah pertama kali.

Mungkin nanti ada kali-kali seterusnya barangkali..aamin.Sedap rasanya.Kali pertama ni udangnya PC goreng tepung.Lupa pula ambil gambar..😕

#sama-sama mencari redha Allah SWT.



14 comments:

  1. Saya belum pernah makan udang tu, mesti sedap kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isinya lebih lembut dan halus berbanding udang biasa..alhamdulillah😊

      Delete
  2. Saya pernah makan udang nie.. sedap.. tapi renyah nak mengupas kulitnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sedap😊 dan lebih betul memang renyah nak buang kulitnya...huhuhu..

      Delete
  3. balik kampung baru dpt makan. shu ada tgk nak kupas letak dlm ais dlu. tapi shu xpernah buat lg. slalu makan rebus dgn serai, baru kupas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo petuanya mcm tu ya...nanti bila-bila kalau beli lagi boleh cubalah😊

      Delete
    2. akak boleh try. hihi :D

      Delete
  4. Wahh sedap ni.. selamat menjamu selara PC :)

    ReplyDelete
  5. wahhhh.. febret ejulz ni :)

    ReplyDelete
  6. pepun udang, aida suka sgt.
    malangnyer, resdung kronik.
    makan sekor pun dah gatal, PC. aduhai.
    wajib berpantang. sebab impak dari gatal tu, boleh jadik demam 2 hari.

    ReplyDelete
  7. Wah sedapnya nanti sharelah resepi

    ReplyDelete
  8. Saya tak pernah mencubanya lagi.. ;)

    ReplyDelete
  9. memang tak lalu nak tengok udang lipan sebenarnya..tapi kat kg husband diaorg cakap buat sup sedap..tak pernah beli tapi dapat bila saudara husband bagi...hehe

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..