Barulah Pertama Kali

BARULAH PERTAMA KALI
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt


BARULAH PERTAMA KALI | Mantis shrimp😎 lebih mudahnya dikenali atau dipanggil sebagai udang lipan,udang mentadak atau udang ronggeng.Bila pergi belanja barang mentah basah..sesekali ada ternampak tapi tidak kuat tertarik untuk membeli dan mencubanya.Mungkin orang lain sudah jemu menikmatinya..tapi PC barulah pertama kali makan udang ini.

BARULAH PERTAMA KALI

Masih molek berkulit.

BARULAH PERTAMA KALI

Seekor baru dibuang kulitnya.Teruja cepat-cepat ambil gambar.Lebih mudah mengurus udang biasa sebenarnya.Gunting kelilingnya,ikut rezeki,kadang isinya melekat pada kulitnya..kalau tidak melekat cantiklah hasil isinya terbentuk seperti gambar☝.Alhamdulillah.

Barulah pertama kali.

Mungkin nanti ada kali-kali seterusnya barangkali..aamin.Sedap rasanya.Kali pertama ni udangnya PC goreng tepung.Lupa pula ambil gambar..😕

#sama-sama mencari redha Allah SWT.



14 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Saya belum pernah makan udang tu, mesti sedap kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Isinya lebih lembut dan halus berbanding udang biasa..alhamdulillah😊

      Padam
  2. Saya pernah makan udang nie.. sedap.. tapi renyah nak mengupas kulitnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sedap😊 dan lebih betul memang renyah nak buang kulitnya...huhuhu..

      Padam
  3. balik kampung baru dpt makan. shu ada tgk nak kupas letak dlm ais dlu. tapi shu xpernah buat lg. slalu makan rebus dgn serai, baru kupas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oooo petuanya mcm tu ya...nanti bila-bila kalau beli lagi boleh cubalah😊

      Padam
    2. akak boleh try. hihi :D

      Padam
  4. Wahh sedap ni.. selamat menjamu selara PC :)

    BalasPadam
  5. wahhhh.. febret ejulz ni :)

    BalasPadam
  6. pepun udang, aida suka sgt.
    malangnyer, resdung kronik.
    makan sekor pun dah gatal, PC. aduhai.
    wajib berpantang. sebab impak dari gatal tu, boleh jadik demam 2 hari.

    BalasPadam
  7. Wah sedapnya nanti sharelah resepi

    BalasPadam
  8. Saya tak pernah mencubanya lagi.. ;)

    BalasPadam
  9. memang tak lalu nak tengok udang lipan sebenarnya..tapi kat kg husband diaorg cakap buat sup sedap..tak pernah beli tapi dapat bila saudara husband bagi...hehe

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama