Pemimpin

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

PEMIMPIN |  Bukan sesiapa?!?.Aaapa?!?. Sebenarnya manusia sangat-sangat istimewa. DIA cipta dan pilih kita hidup ada bersebab. Bukan sebab yang sia-sia.Jangan berasa diri tidak berguna kerana Allah SWT tidak pernah dan tidak akan silap.Akal itu sendiri suatu anugerah.

Pemimpin. Kita sentiasa memerlukan pemimpin. Pemimpin yang baik untuk dicontohi. Umat akhir zaman mendapat pimpinan pertama terbaik daripada Rasulullah SAW yang mentauladankan pada hal dan syarat yang disyariatkan.

Anak-anak sentiasa memerlukan pemimpin yang baik iaitu ibu bapanya.Isteri juga memerlukan pemimpin yang bagus dalam rumahtangganya daripada seorang suami.Penting menjadi seorang pemimpin yang telus..tulus dan lulus. Aamiin.Bukan mudah menjadi seorang imam. Ya, pemimpin itu umpama imam.

Sebenarnya sedar atau tidak setiap kita adalah pemimpin. Andai boleh memimpin diri sendiri berlandaskan apa sepatutnya InshaAllah tidak timbul banyak masalah atau kesilapan.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

12 comments:

  1. MOGA KITA PEMIMPIN TERBAIK KPD DIRI N KELUARGA

    ReplyDelete
  2. pemimpin yang berkebolehan tu senang, tapi pemimpin yang bertanggungjawab (berkualiti) tu yang susah nak cari..

    akak pun tertanya, berapa peratus la agaknya pemimpin yang berkualiti kat dunia ni ye ? semoga kita semua mampu menjadi pemimpin yang berkualiti untuk diri sendiri serta keluarga dan agama ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju kak.Nak cari atau dapat pemimpin yang berkualiti macam cari intan di dasar lumpur.

      Delete
  3. Betul tu.. setiap Kita adalah seorg leader

    ReplyDelete
  4. Setuju.. Dan benarlah setiap dari kita adalah pemimpin.. Tak semestinya lelaki, perempuan juga pemimpin. Memimpin keluarga dan anak anak. Memimpin rumahtangga.. Salinglah berpesan pesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Jadilah pemimpin yang menjaga Tuhan .Supaya DIA juga menjaga kita.

      Delete
  5. Besar tanggungjawab pemimpin ni..tak perlu pandang jauh..nak memimpin anak-anak pun banyak dugaan. InsyaAllah, kita beruasaha jadi pemimpin terbaik. Takut di soal kelak.

    ReplyDelete
  6. setiap dari kita merupakan pemimpin. pemimpin pada anak2 sekurangnya kan PC.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.