Berhak Hidup Bahagia

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BERHAK HIDUP BAHAGIA | Mahu hidup bahagia?Sudah semestinya.Kalau ditanya pada sesiapa pun sudah tentu mahukan hidup yang bahagia walau biasa-biasa dan paling sederhana.Allah swt sentiasa beri kecukupan pada hamba-hambaNYA dan pada setiap makhluk yang DIA cipta.

Berhak hidup bahagia.

Manusia.Tumbuhan.Haiwan.Dan yang lainnya juga.Pada keseluruhan isi langit dan bumi.Berhak hidup bahagia dengan cara dan hukum atau peraturan yang telah Allah swt tentukan mengikut kesesuaiannya.

Siapa pun tiada hak untuk mengatakan atau menyekakt hak untuk setiap makhluk itu hidup bahagia.Selagi mana hak untuk hidup bahagia itu dilakukan..diusahaka..dinikmati dengan cara yang betul..dengan jalan yang tidak melangkaui batas yang telah syariatkan.

Jangan hancurkan hak hidup bahagia orang lain dengan cara yang dirasakan betul.Tidak semua mampu bertahan dengan cara kita.Dan kita juga boleh jadi juga tidak bertahan dengan cara orang lain.

#sama-sama mencari redha Allah swt 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul PC, semua orang berhak hidup bahagia, cuma jangan sampai mencuri kebahagiaan orang lain...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju Sis.Kalau mencuri kebahagiaan orang lain..boleh bahagia tapi bahagianya sekejap sahaja..hati pun tak tenang.

      Padam
  2. harapnya kita semua akan bahagia dunia akhirat

    BalasPadam
  3. semua berhak.. kita dia mereka semuala
    n betol.. jangan kita jadi punca orang tak bahagia..

    BalasPadam
  4. Betul tu PC.. semua berhak hidup bahagia dengan cara masing2. Semoga kita tidak menghancurkan kebahagian org lain.. besar juga dosanya tu.. astagfirullah.

    BalasPadam
  5. setiap dari kita diberikan hak yang berbeza-beza, tidak patut wujud perbandingan hak mahupun mengambil hak orang lain

    BalasPadam
  6. Watch Bade Achhe Lagte Hain Season 2 All New Episodes Online in High Quality Videos, Bade Achhe Lagte Hain 2 Latest Complete Episodes and Free Download.

    badeachhelagtehain2.com

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama