Memahami Dengan Cara Dua Hala

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


MEMAHAMI DENGAN CARA DUA HALA | Komunikasi dua hala itu penting. Sangat penting walau mungkin masih ramai yang belum menyedarinya.. atau sebenarnya sedar dan tahu cuma sengaja abaikannya. Bercakap atau berkomunikasi bersungguh kalau tiada usaha memahami seperti mencurah air atas daun keladi. 

Memahami dengan cara dua hala. Saya cakap awak dengar.. awak cakap saya dengar.. Perhalusi Dan faham setiap apa yang cuba disampaikan. Awak.. saya.. kita semua fahami dengan sebaik-baiknya  Supaya tidak timbul salah faham hingga tercetusnya persengketaan. 

Persengketaan satu yang menakutkan.Ramai orang tidak suka persengketaan kerana akibatnya itu sangat-sangat merugikan banyak pihak. Hinggakan terkadang mengorbankan banyak nyawa apatah lagi silaturahim.

Ya.Silaturahim terputus kerana tiada sefahaman dua hala. Bila banyak memilih ikut kepala sendiri maka banyak juga yang menampakkan rasa benci dihati. Janganlah!?!. 

Sekian. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT  
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. komunikasi dua hala ni sangat penting. Kalau satu hala je memang tak jadi komunikasi lah cerita dia

    BalasPadam
  2. Betul tu.. komunikasi 2 hala mmg penting. Klu one way story je orang pun akan jadi boring pula nak berbual lain2 kali nnti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.Terus mood nya jadi menurun sebab asyik dengar satu pihak sahaja bercakap.

      Padam
  3. Ada kalanya komunikasi sehala lebih berkesan.

    BalasPadam
  4. Komunikasi yang berkesan, memang perlu dua hala... Sebagai contoh, cikgu mengajar di depan... Kalau murid tidak faham, mereka perlu lah bertanya dengan guru...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.Betul sangat.Maklim balas sangat penting.Sama-sama beri kerjasama.Ada yang memberi.Ada yang terima.

      Padam
  5. sebab tu sgt penting kita mendengar.
    once dengar, then boleh faham.
    tak la tersalah sangka.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama