Rugi Rugi Rugi Eh Untung

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

RUGI RUGI RUGI EH UNTUNG.Rugi?.Siapa yang nak rugi sedangkan telah ada modal yang dilaburkan untuk meraih keuntungan.Begitulah sifir orang yang memilih untuk terlibat dalam bidang perniagaan.Daripada keuntungan itulah digunakan semula untuk pusingan modal seterusnya.Kerana ada untung suatu perusahaan atau perniagaan boleh bertahan dan terus berkembang.Selagi keuntungan tiada unsur riba'..inshaAllah ianya diredhai Allah swt.Jika sebaliknya..jaga-jaga.

Jaga-jaga.Berjaga-jaga dan sentiasa menjaga itu perlu dan tidak rugi.Tidak rugi bagi yang tahu berasa rugi bagi yang tidak tahu.Mahu lakukan sesuatu tapi tidak diperbolehkan..pasti banyak persoalan yang berlegar-legar difikiran.Yang terbuku dihati.Rasa marah.Rasa tidak puas hati kerana dilarang.Kalau budak kecil tantrum jadinya dia.

Itu tidak boleh.Ini tidak boleh.Sebenarnya tidak bolehnya cuma sementara.Kejap sahaja di dunia.Nanti di akhirat yang semua tak boleh di dunia dibolehkan di akhirat cuma nak atau tidak sahaja kita lakukannya.Kalau hari ini banyak keinginan atau nafsu mesti dibendung dan dipadam berasa rugi rugi rugi..apa salahnya nanti hujung eh untung yang kita kecapi.

Lebih baik daripada UNTUNG UNTUNG UNTUNG EH RUGI..

Rugi Rugi Rugi Eh Untung
Rugi Rugi Rugi Eh Untung


Sekian.

Sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama