Ramadhan Semakin Merapat Jangan Kita Semakin Menjarak

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

RAMADHAN SEMAKIN MERAPAT JANGAN KITA SEMAKIN MENJARAK |Bukan tahun,bukan bulan,bukan minggu tetapi tinggal bilangan hari hadirnya Ramadhan 1441H ditahun 2020 ini.Kurang lima hari pun sebenarnya.Aura puasa sebenarnya sudah sangat dirasai apatah lagi bagi mereka yang sedang gigih qada puasa Ramadhan tahun sudah.

Berbanding tahun-tahun sudah,Ramadhan kali ini besar tamparannya untuk ummat Islam seluruh dunia.Bukan melalui proses berpuasanya tetapi beradabtasi dengan keadaan atau situasi yang tidak seperti sebelum-sebelum ini.Langkah yang semakin berkurang untuk melangkah ke tempat-tempat yang lazim dikunjungi.Nafsu yang mahu tidak mahu dibentengi dengan arahan dan undang-undang demi kebaikkan dan kesejahteraan bersama dan semua.Satu yang dirasakan tidak berubah barangkali kian deras adalah pengeluaran wang ketika bermuamalat atas talian.

Sekiranya talian kita bermuamalat tidak putus malahan semakin banyak cabangnya.Semakin luas jajahannya,begitu jugalah kita.Ramadhan semakin merapat jangan kita semakin menjarak kerana betapa beruntungnya kita Allah masih mahu kita merasai nikmat Ramadhan,inshaAllah.Berapa ramai yang Ramadhan sudah merupakan Ramadhan terakhir buatnya.Allahu.Detik ini kita disarankan menjaga jarak sesama insan sebagai usaha mencegah,namun dalam detik yang sama kita mesti lebih menjaga jarak dengan DIA bukan menjarak sebaliknya merapat erat.

Sekian.

sama-sama mencari redha Allah SWT

8 comments:

  1. Semoga ujian membuatkn kita lagi dekat denganNya. Selamat menywmbut Ramadhan

    ReplyDelete
  2. SUASANA RAMADAN BERBEZA NAMUN TEKAD BERIBADAH DI BULAN BERKAH INI TIDAK PUDAR

    ReplyDelete
  3. jaga jarak dengan manusia, supaya kita lebih rapat dengan Allah. Allahu Akbar...

    ReplyDelete
  4. ramadan kali ini terasa kesayuannya, namun kak ana yakin ada rahmat di sebaliknya..

    ReplyDelete
  5. mudah-mudahan Ramadan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnya

    ReplyDelete
  6. ya..tinggal sehari aje lagi esok ni, lepas tu puasa dah...

    ReplyDelete
  7. pejam celikkk esok da mula berpuasa =)

    ReplyDelete
  8. Betul tu PC.. jarak fizikal tapi hati dan jiwa semakin akrab. Moga amalan juga semakin bertambah. Terima kasih atas peringatan ini PC.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.