Header Ads

Jangan Sampai Dalam Diam Menzalimi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

JANGAN SAMPAI DALAM DIAM MENZALIMI

Jangan terlalu yakin kita tidak pernah menzalimi orang lain.Boleh jadi dalam diam sebenarnya kita sedang menzalimi.

related image

Muhasabah semula diri.Bukan sekali tapi selalu dan berkali-kali untuk kenalpasti.Jangan sampai dalam diam menzalimi dan orang lain dalam diam pula mendoakan lantaran telah dizalimi.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya


logoblog

14 ulasan:

  1. Balasan
    1. Aamiin.InshaAllah selagi boleh dan mampu kan Kak PI.

      Padam
  2. KIta buat orang bukan kita ingat.. Tapi orang buat kita sampai mati kita ingat.. Hahahah,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasanya macam tu.Pandai sentap bila orang buat dia tapi dia buat orang muka slumber je.Itu yang buat naik angin.Kikikikiki.

      Padam
  3. Setiap kali lepas solat berteleku untuk mengenang hari

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muhasabah diri dan berusaha perbaiki.Alhamdulillah.Aamiin.

      Padam
  4. betul PC, nak nak lagi bila kita di kelilingi pengikut yang ramai, boleh sahaja menjadikan kita merasa diri kita sentiasa benar, nauzubillahi min zalik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat bahaya.Lagi bahaya samapi rasa bersalah tidak ada.

      Padam
  5. Doa orang yang dizalimi nie jangan dibuat main kan PC..

    BalasPadam
  6. saya penah dalam situasi ni.. nak menjawab membela diri rasa bersalah.. diam pun rasa bersalah. tapi saya memilih untuk diam setelah lama berfikir supaya keadaan makin tak keruh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam diam teruskan berdoa moga orang itu sesiapa pun diberi petunjuk dan kesedaran oleh Allah SWT.

      Padam
  7. Allahu...terima kasih pc atas ingatan ni...kadang2 kita tak perasan kita menzalimi hati dan perasaan orang lain, kerna menzalimi tu bukan hanya pada fizikal...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul sangat.menzalimi mental dan emosi itu lebih zalim sebenarnya.

      Padam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..