Cerdas Minda Cergas Tubuh

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

CERDAS MINDA CERGAS TUBUH | Penting minda yang cerdas.Cerdas dengan kejujuran bukan cerdas mencari dan memikirkan helah untuk membohongi dan menyakiti orang lain.Menzalimi itu satu perbuatan yang Allah SWT tidak sukai.Cerdas menyumbang idea-idea yang baik,mendatangkan manfaat kepada bangsa,agama dan negara..sahamnya pun kita dapat juga nanti.Cergas tubuh..otak dah cerdas..sentiasa cepat..merangsang tubuh sentiasa bertenaga..kurang malas dan siaga..gunakanlah untuk beribadah kepada-NYA bukan untuk lakukan hal-hal yang tidak sepatutnya.

Cerdas minda cergas tubuh itu satu pinjaman daripada Tuhan.Boleh berjalan,berlari,melompat,berfikir yang baik-baik,menjadi lebih kreatif..tidak semua orang Allah beri dan pinjamkan minda yang cerdas dan tubuh yang cergas..kalau sesiapa terpilih itu rezeki..jangan pula jadikan diri itu sombong..kerana setiap orang ada lebih dan kurang dibahagian masing-masing.

Jangan salah guna.Apa-apa pun yang ada pada kita..depan mata.Jangan salah guna.Cerdasnya minda cergasnya tubuh itu sementara..seketika cuma..untuk Allah uji sejauh mana kita menggunakannya..sebanyak mana kita mensyukurinya.Bila-bila masa sahaja boleh diambil semula.Jaga sebaik-baiknya,,jangan dibinasakan dengan nafsu yang serakah.

Sekian.

Sama-sama mencari redha Allah SWT


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama