Kembalilah KepadaNYA

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

KEMBALILAH KEPADANYA.Aku nak ini.Aku nak sangat itu.Itu dan ini banyak yang kita hamba hajatkan,impikan,cita-citakan.Banayak yang tersenarai dan disebut satu persatu dalam doa-doa kita setiap hari.Kerana kita mahu.Mintalah kerana Allah SWT suka hambaNYA yangtidak pernah jemu dan tidak bosan berdoa minta padaNYA.Walaupun pada hal yang serupa diulang-ulang sahaja mintanya.Tidak mengapa.

Kembalilah KepadaNYA

Kita mahu kita minta.Allah mahu Allah beri kalau tidak pun Allah tangguh.Pada waktu yang paling tepat.Tepat itu mungkin di dunia atau mungkin nanti di akhirat.Allah tahu mana yang terbaik.Seperti itu jugalah bila Allah SWT cipta langit dan bumi.Kita ditengah-tengahnya menikmati banyak nikmat daripada alam dan daripada langit juga.

Tiada satu pun yang sia-sia dan tidak berguna bila Allah SWT ciptakan.Membazir,sia-sia dan tiada manfaat bukan sifat Allah SWT.Jadi sama jugalah konsepnya pada diri kita hamba.Tidak Allah ciptakan atau belum ciptakan tanpa alasan yang kukuh.

Sekian.


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. terima kasih PC untuk kata2 indah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama Syaz. Moga ada sedikit manfaat yang diperolehi ya.

      Padam
  2. betul tu. semua ciptaan Allah ada kegunaannya..

    BalasPadam
  3. Ingat mengingati, berpesan pesan . Indahnya Iman.

    BalasPadam
  4. Yakin kepada Allah. Semuanya akan baik-baik saja :)

    BalasPadam
  5. Jangan pernah jemu meminta kerana DIA tidak pernah jemu untuk memberi.. Kata Syeikh Ibn Atho`illahdi dalam Hikam: Janganlah kelambatan masa pemberian Tuhan kepadamu, padahal engkau bersungguh-sungguh dalam berdoa menyebabkan patah harapan, sebab Allah telah menjamin menerima semua doa dalam apa yang Dia kehendaki untukmu, bukan menurut kehendakmu dan pada waktu yang ditentukan-Nya, bukan pada waktu yang engkau tentukan.”

    BalasPadam
  6. Terima kasih untuk peringatannya PC...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama