SEMAI KEBAIKKAN

SEMAI KEBAIKKANبِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم . Assalammualaikum wbt. Seronok bila apa yang kita semai nampak bercambah dan keluar tunas menjadi anak pokok yang sihat. Walau mungkin tidak begitu mahir tentang tanaman atau bercucuk tanam. Tak apalah cuba-cuba dan usaha sahaja. PC suka bercucuk tanam. Ada yang sekali cuba berhasil dan tidak kurang yang dua tiga kali belum berhasil. Tak apa terus cuba. Cuba jelah. Bila berjaya tu boleh jadi ketagih. ketagih nak menanam lagi dan lagi. Senang hati jadinya.  


SEMAI KEBAIKKAN

Senang hati kan.. kan. Alhamdulillah. Itu yang kita semai di dunia. Nampak berhasil dah buat hati girang. Jadi terapi dan motivasi. Apatah lagi kalau kita semai kebaikkan banyak-banyak. Kalau kita buat kebaikkan kepada orang, tumbuhan atau haiwan mereka gembira dengan cara mereka dan kita pun dapat tempias bahagianya juga. 

Bukan cuma di dunia tapi di bawa sampai SANA. Aamiin.

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
SEMAI KEBAIKKAN


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama