SPONTAN

SPONTAN | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. BANYAK yang kita lihat spontan berlaku disekeliling kita. Orang buat perkara spontan. Kadang diri kita sendiri pun buat sesuatu secara spontan. Spontan yang disengajakan dan jadi pilihan begitu. Spontan yang memang spontan. Faham kan. 

Ada kawan-kawan PC jenis suka yang spontan-spontan ni.  Mengejut-mengejut gitulah. Tak kurang saudara mara PC juga. PC dan encik suami pun ada masanya spontan je. Spontan pada kita tapi sebenarnya Allah dah rancang untuk kita. 

Ada baik dan buruknya spontan ni.  Baiknya lebih pada kejutan-kejutan. Kalau seronok,  seronoknya lebih. Lebih menghargai dan rasa dihargai kalau libatkan diri sendiri dan pasangan atau keluarga la. Banyak juga baiknya. Lagi satu anti gagal. Sebab ada masa bila rancang asyik tak jadi. 

Buruknya adalah, harap maklumlah bila spontan ni biasanya tak ada perancangan. Bila nak ada perancangan menyebabkan kelam kabut lintang pukang jadinya. Masa nilah yang ingat jadi lupa.  Banyak barang tertinggal. Kalau melawak atau berucap dan bercakap spontan, maka tersalah cakap dan tertinggal point penting itu jangan dipersoalkan. Harap mklum. 

Sesekali spontan ok. Selalu sakit kepala juga. Takut spontan juga kena marah nanti. 

Tinta Perdu Cinta ❤
Spontan

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Terbaru Lebih lama