BUKAN MANUSIA SAJA SAKIT

BUKAN MANUSIA SAJA SAKIT | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. BETUL!. BUKAN MANUSIA SAJA SAKIT ya. Haiwan dan termasuklah kenderaan yang kita miliki dan guna hari-hari. Kenderaan pun ada lelahnya. Sesekali sakit juga dia. Meragam juga pun ya. Batuk, semput, selesema,  demam dengan caranya. 

Tak tahu fakta atau auta, betul atau canda, hakikat atau mitos. Kalau ada kenderaan, jangan cakap nak beli yang baharu ulang kali. Dah ada kereta atau motor.. cakap nak beli kereta atau motor lagi,, ha siap sedia la nanti yang sedia ada meragam memanjang. Sampai pemiliknya pening kepala. Betul ke?. Ada pengalaman tak?. 

Kawan-kawan PC, makcik pakcik PC selalu pesan gitu. Tapi memang kena pada kami juga sebenarnya. Ni pengalaman je la.. saja cakap, ada rezeki nak beli kereta dan motor lagi. Tup.. tup.. tudia, kereta motor serentak rosak. Fuh.. pening dengan kos. Hujungnya, PC bersembang dengan kereta dan moto. Minta maaf. PC sembang macam sembang dengan orang gitu. Cakap elok-elok. Perlahan-lahan. Qadarullah alhamdulillah ok dah sekarang ni.

Merajuk. Kecil hati. Jauh hati. Dengan cara merekalah. Kita kena fahamlahkan. Tapi, kenderaan ni macam kita juga. Ada masa-masanya sakit. Kita guna.. jagalah kebajikan dia. Sakit rawat. Kalau ada rosak kena cepat-cepat perbaiki. Hantar bengkel. Kalau boleh baiki sendiri lagi la bagus. Jimat. Cuma beli barang gantinya saja. Alhamdulillah. Dengan harga sekarang ni. Pening kepala dibuatnya. RM50 rasa macam RM5.

Kesimpulannya, BUKAN MANUSIA SAJA SAKIT. Kenderaan pun ada sakit dan penyakitnya. Ada tempoh luputnya. Tahap mana boleh digunakan. Sekadar mana mampu terus betkhidmat kepada pemiliknya. Dan kenderaan yang menjadi harta kita, tetap saja nanti bersaksi di akhirat kelak. Allahu. 

NOTA PC : lega dah selesai betulkan motor
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Haha. Betul. Bukan kenderaan saja. Barang elektrik lain pun macam tu. Nak beli baru kene diam².

    BalasPadam
  2. semua pun sifatnya tak kekal kan PC melain Dia ..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama