Header Ads

Puaskan Hati

PUASKAN HATI. بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم . Assalammualaikum wbt. "Apa tengok-tengok?.. Tak puas hati? "..selalu dengarkan.. Tak kisahlah baik itu cuma gurauan semata-mata atau sebenarnya membawa maksud yang serius.

Kadang nak puaskan diri sendiri pun susah apatah lagi orang lain nak puaskan diri dan hati kita.Macam tu jugalah susahnya kita nak puaskan hati orang lain.

Titik kepuasan hati tu setiap orang tidak sama. Ada orang ala kadar pun dah puas hati. Ada orang jenis perfectionist sangat.Bila usaha untuk puasan hati tidak berjaya atau kurang berjaya... Bererti ada banyak timbul rasa kerosakkan puasan hati dikeji sana sini. 

Bila tidak berpuasa hati dengan satu perkara  Pastikan jelas. Jangan kait kaitkan banyak topik atau hal luar topik.Uruskan,ulas,bincang Dan selesaikan topik asal dan utama.Cukup!.JANGAN MERAPU!!?!.

Bila sentiasa ada rasa tidak puas hati patahkan rasa itu dengan bersyukur. Hidup kalau pun tidak ramai kawan jangan sampai bertimbun musuh.

Sekian. 
Tinta Perdu Cinta ❤
Puaskan Hati

logoblog

5 ulasan:

  1. Kalau ikut tak puas hati, banyak kita nak komen dan kondem kan, tapi berbalik pada hati dan tanya diri sendiri.. lagi sakit hati ada lerrr.. betul tak PC?..

    BalasPadam
  2. Salam perkenalan.Saja singgah tambah kenalan.

    BalasPadam
  3. waalaikumussalam. semoga kita terus istiqomah supaya hati kita ni dilapangkan dan menerima segalanya dengan mudah. inshaAllah

    BalasPadam
  4. sy kalau x puas hati sy pilih utk diam. kalau dgn org lain pun. sy diam je melainkan benda tu suatu yg serius. akn akn fight. bkn utk kepuasan tp demi kebenaran. terutama yg berkaitan dgn hal2 agama

    BalasPadam
  5. "Apa tengok-tengok?.. Tak puas hati? "

    Uish... ingatkan marah uncle tadi.... hehehe

    BalasPadam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..