Contohkan

CONTOHKAN | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. Rasulullah SAW contoh terbaik umat sepanjang zaman. Apatah lagi umat akhir zaman. Kita tidak boleh jadi Rasulullah SAW tapi kita boleh tiru akhlak baginda. Tiru sehabis baik.

Setiap orang pun boleh CONTOHKAN. Kepada orang lain. Untuk dilakukan dan tentukan apa yang mahu dicontohkan itu sesuatu yang baik bukan sia-sia juga. Ibu bapa kepada anak-anak. Majikan kepada pekerja. Guru kepada pelajar. Pemimpin kepada rakyat. Banyak lagi. 

CONTOHKAN sahaja dulu jangan terus dipaksa. Ada orang dengan melihat boleh berubah dan lebih baik. Kadang contohkanlah yang baik-baik,  eh macam tu la juga. Parah sungguh la. Tak Apalah mungkin belum dapat petunjuk lagi. 

Siapa pun kita CONTOHKAN perkara-perkara yang positif. Islam agama yang baik dan menjadi salah satu sumber kedamaian juga pendamaian. Tidak mustahil setiap kebaikkan yang terkandung dalam agama Islam itu menjadi salah satu sebab dan daya tarikan kepada manusia yang sentiasa membuka hatinya dengan kebaikkan. 

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤ 
Contohkan



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Terbaru Lebih lama