JANGANLAH TEWAS DENGAN SATU UJIAN DAN SEKALI KESILAPAN

JANGANLAH TEWAS DENGAN SATU UJIAN DAN SEKALI KESILAPAN | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. Sering terjadi dan selalu dilakukan. Boleh jadi kita sendiri pun buat perkara yang sama kepada orang lain. Apatah lagi orang lain melakukan kepada kita. Boleh jadi lebih sering jugakan. Bertubi-tubi kadang sampai tak berdaya nak bangkit.

Selalu dengarkan, awak buatlah sekali sahaja silap, seberapa banayak kebaikkan pun yang awak buat sebelum ini akan dengan mudahnya terpadam dan dilupai.

Dan ya.

Kalau boleh jangan biarkan ianya berterusan. Mohon sangat-sangat. Tidak ada hamba akhir zaman ini yang sempurna. Kita tidak ma'sum. Pasti akan ada sahaja kesilapan yang kita buat. Beri orang lain ruang dan peluang kerana kita sendiri pun dapat peluang dan ruang daripada Allah swt kan. 

JANGANLAH TEWAS DENGAN SATU UJIAN DAN SEKALI KESILAPAN

Jangan tewas dengan satu ujian dan sekali kesilapan. Ada seribu nikmat yang Allah swt beri. Kita nikmati. Sekali Allah swt beri ujian janganlah terus bersangka buruk dengan Allah swt. Ada beribu-ribu kebaikkan yang telah dilakukan. Tiba-tiba buat sekali kesilapan jangan juga terus dicop buruk selamanya. 

Tapi itu sekali ya. SEKALI

Kalau dah diberi peluang banayak kali tetap masih sama.. faham-fahamlah sendiri. lama-lama orang menyampah nak maafkan. Gitu.

Tinta Perdu Cinta ❤
JANGANLAH TEWAS DENGAN SATU UJIAN DAN SEKALI KESILAPAN


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Janganlah kita lupakan segala kebaikan seseorang bila sekali dia buat silap.
    Segala ujian yang datang pasti ada hikmah disebaliknya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama